مقدمه
ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

مقدمه :

با پيشرفت علم در جهان بايد کتاب هاي درسي نيز با توجه به علم روز با برنامه ريزي دقيق از طريق متخصصان و کارشناسان کتاب تغيير کند . مطالب جديد درسي بايد در حد استعدادهاي دانش آموزان باشد و به زندگي روزمره ي آن ها مرتبط و در آن خلاقيت و نوآري باشد . خشک و بي روح نباشد تغيير به صورت مکرر نباشد . يعني با تغيير برخي مديران کل ، معاونان وزير و حتي خود وزيران آموزش و پرورش تغييرات کلي در کتاب هاي درسي شروع نشود ، زيرا که خسارت هاي جبران ناپذيري بر آموزش ما وارد مي شود . فضاي آموزشي بايد مناسب باشد تا دانش آموزان در آن احساس آرامش کنند و به راحتي بتوانند مطالب درسي را ياد بگيرند . فارسي پايه ي اول كليد ورود فراگير به دنياي آموزش است . به همين اعتقاد طي سالهاي اخير بر حسب ضرورت تحولي اساسي در برنامه درسي فارسي به وجود آمده است كه از ويژگي هاي بارز آن مي توان به تغيير در محتوا و رويكرد و آموزش خط اشاره كرد .

لذا به همين دليل است كه در پايه اول ابتدايي درس فارسي از نظر آموزش مهارتهاي زباني و ايجاد انگيزه و علاقه به فراگيري ساير دروس ، براي نظام آموزشي جنبه ي حياتي دارد .

پس معلمين پايه اول باید به اشكالات دانش آموزان دقت و توجه كافي نموده ، و در رفع اشكال املاي دانش آموزان كوشش و تلاش نمايند . چون اگر نوع نوشتن در بچه ها اشتباه شكل بگيرد ، تغيير آن در سالهاي بالاتر دشوار خواهد بود .

شديدترين و مهمترين اشكال املاي دانش آموزان « نشناختن صدا و حروف » است . حروف الفبا نشانه هاي قراردادي صداها مي باشند و مهمترين شرط آموختن حروف و شكل صداها ، صداشناسي و صوت آموزي است .

براي رفع اين مشكل بايستي از دانش آموزان بخواهيم كلمات جديد را بخش كنند و صداها را بگويند و به تلفظ و معني كلمه توجه كنند زيرا براي آموزش املاي صحيح هر كلمه لازم است گوش بشنود ، چشم آن را ببيند و دست آن را تمرين كند . يعني بين گوش دادن ، ديدن و نوشتن هماهنگي لازم ايجاد شود .

ساير اشكالات ديگر از نوع ديداري ، شنيداري ، و دقت در آموزش هستند .

معلم بايد از همان ابتدا ، اصول درست نوشتن املا را به دانش آموزان آموزش دهد . شاگردان بايد بار اول خوب گوش دهند ، بار دوم بنويسند و بار سوم نوشته ي خود را كنترل كنند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 18 آبان 1392برچسب:, :: 15:32 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم