ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

ملت غیور ایران باید در سایه " اقتصاد مقاومتی "با اتحاد و انسجام و آگاهی هر چه تمام تر ، راههای نفوذ را بر دشمن ببندد و بار دیگر به یاری خداوند دشمن را نا امید کند و پله های رشد وتعالی عدم وابستگی به بیگانگان را با اعتماد به نفس هر چه تمام تر طی کند. ترديدي باقي نمي ماند كه هر كس در واردات بي رويه ی كالاي مصرفي خارجي و توزيع و فروش آن نقش ايفا مي كند تيشه به ريشه خود مي زند و اقتصاد و توليد كشور خود را در معرض شكست و انهدام قرار مي دهد



باسلام

انجمن وبلاگی جهرم به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار میکند.

موضوعات:

1_ آب یا سراب؛ اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد عاریتی

2_ روحیه جهادی

3_ دفاع همچنان باقیست

این موضوعات به صورت 

_ یادداشت

_ متن طنز

_ شعر

_ کاریکاتور

_عکس نوشته

_ طراحی و گرافیست

_ کلیپ

و موارد دیگر

در وبلاگ شخصی خود منتشر نمایید.

 

"تولیدی خودتان باشد نه کپی از اینترنت"

 



خوشا به حال کسانی که ادامه دهنده ی راه شهدا هستند ،خوشا به حال سرفرازان بلند همت ،جانبازان و ایثارگران و خانواده های صبور آن ها.

شیرینی پیروزی و سربلندی گوارای وجود همه ی ایرانیان غیور باد.



 

چو بگرویم به کرباس خود چه غم داریم    که حله ی حلب ارزان شده است یا که گران

از آن حریر که بیگانه بود نساجش          هزار بار برازنده تر بود خلقان

" پروین اعتصامی "

فرهنگیان می توانند نه تنها به دانش آموزان که به مردم عامی نیز بیاموزند که که مضرات ناشی از مصرف کالاهای غیر ایرانی چه صدماتی به پیکر جامعه وارد می کند.

معلم باید به دانش آموزان خود بیاموزد که چگونه روی پای خود بایستند، چگونه سربرآورند و به قله های برافراشته و پرشکوه بنگرند، تا قله سانی و بلندگرایی و حماسه خویی در خونشان افتد.



سال روز ازدواج آسمانی فاطمه زهرا (  س)با علی (  ع)برهمه مسلمین مبارک باد.



سيمين بهبهانی

من از عقرب نمی ترسم ولی از نیش می ترسم

از آن گرگی که می پوشد لباس میش می ترسم

هراسم جنگ بین شعله و کبریت و هیزم نیست

من از سوزاندن اندیشه در آتیش می ترسم ..



امام صادق علیه السلام فرمودند:" اِنَّ الله غیورُ یُحبُّ کلَّ غیور"    (اصول کافی، ج5  ،535)  خداوند،غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد.



زنده باد یاد شهدای عزیز 17شهریوروپاینده باد ملتی که ادامه دهند ی راه آن هاست.



ماه خون،ماه دمیدن سپیده امید،ماه رجایی و باهنر،ماه جاری شدن خون مظلومان در 17شهریور.بار دیگر باشهیدانمان تجدیدمیثاق می کنیم وبرای آرامش روح آن ها از انجام دادن هر کار خیری که از دستمان برآید کوتاهی نمی کنیم.



يک استاد دانشگاه مي‌گفت: يک بار داشتم برگه‌هاي امتحان را تصحيح مي‌کردم. به برگه‌اي رسيدم که نام و نام خانوادگي نداشت. با خودم گفتم ايرادي ندارد. بعيد است که بيش از يک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با ليست دانشجويان صاحبش را پيدا مي‌کنم. تصحيح کردم و 17/5 گرفت. احساس کردم زياد است. کمتر پيش مي‌آيد کسي از من اين نمره را بگيرد. دوباره تصحيح کردم 15 گرفت. برگه‌ها تمام شد. با ليست دانشجويان تطابق دادم اما هيچ دانشجويي نمانده بود. تازه فهميدم کليد آزمون را که خودم نوشته بودم تصحيح کردم.

آري، اغلب ما نسبت به ديگران سخت‌گيرتر هستيم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح کنيم مي‌بينيم: 

به آن خوبي که فکر مي‌کنيم، نيستيم.



حدیث - امام رضا علیه السلام 

مَن حاسَبَ نَفسَهُ رَبَحَ وَمَن غَفَلَ عَنهَا خَسِر؛

 

آن کسى که نفسش را محاسبه کند، سود برده است و آن کسى که از محاسبه نفس غافل بماند، زیان دیده است.

بحار الأنوار، ج 78، ص 352، باب 26، ح 9



حدیث - امام رضا علیه السلام

لا تَدعُوا العَمـلَ الصّالِـحَ وَ الاِجتهادَ فِى العِبادَةِ اتِّکالاً عَلى حُبِّ آلِ مُحَمدٍ (ص) وَ لا تَدعُوا حُبَّ آلِ مُحَمـدٍ (ص) لامرِهـم اِتِّکـالاً عَلـى العِبـادَةِ فَـاِنَّـهُ لایَقـبَلُ اَحـدَهُـمـا دونَ الآخَر؛

 

مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد(ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد(ص) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا هیچ کدام از ایـن دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود

 بحارالانوار،ج78،ص348


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم